Garments

The Nomina Rosae Foundation since the time it was created is also the Atelier for Recreation of Historical Garments and Costumes. In it historical garments of early eras are created – for the needs og museums, educational institutions and for Foundation’s own needs – as well as theatrical and film costumes.

Early clothing and costumes from Nomina Rose atelier

Suknia męska z czarnej wełny podszytej lnem, jopula z tkaniany wzorzystej, nakrycie głowy: wełnany chaperon. XV w.  Fot. Piotr Droździk.

 

MEDIA

TEMPORA

Suknia renesansowa na podstawie zachowanej sukni Eleonory z Toledo, XVI w.Fot. Stanisław Rozpędzik, koncepcja Maria Molenda, fryzura Urszula Czechanowska-Wolak.

 

 

RINASCIMENTO

Ubiór żołnierza szwedzkiego (wełna, len, peleryna z wzorzystego weluru) i mieszczanki sądeckiej, XVII w. Fotografia autorstwa Piotra Droździka wykonana przy kościele ewangelickim w Nowym Sączu na potrzeby Pierwszego Kalandarza Historycznego Miasta Nowego Sącza (Firma Erbet), 2011 r.

 

BAROCCO-

-ROCOCO

Suknia empirowa z białej bawełny w kwiatowy wzór.

 

EMPIRE-

-BIEDERMEIER

Belle1

BELLE

EPOQUE

xix5

CHARMING

19TH

CENTURY

Stylizacja: Nomina Rosae, makijaż: Anna Pawlik, fot. ChaosRec.

 

STEAMPUNK

Fot. Piotr Droździk, koncepcja Maria Molenda. Fotografia do kalendarza historycznego miasta Nowego Sącza przedstawiająca kupca Jana Tymowskiego.

PORTRAIT

LABORATORY

Rekonstrukcja ubioru palatyna reńskiego Ottoheinricha dla Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.

 

SARTOR

REGALIS

Katarzyna Jagiellonka (Justyna Stasik) z dwórkami (Katarzyna Sanocka, Anna Krajewska).

RENAISSANCE

COSTUMES

Harnaś z kolekcji Karpatissima projekt Maria Molenda, Maymerlin

FOLK

FASHION