Ubiory

Fundacja Nomina Rosae od samego początku swojego istnienia to również Pracownia Rekonstrukcji Ubiorów Historycznych i Kostiumów. W jej ramach powstają ubiory historyczne z dawnych epok – tworzone na potrzeby muzeów, instytucji edukacyjnych, a także na potrzeby własne Fundacji – oraz kostiumy teatralne i filmowe.

Ubiory dawne i kostiumy z pracowni Nomina Rosae

Suknia męska z czarnej wełny podszytej lnem, jopula z tkaniany wzorzystej, nakrycie głowy: wełnany chaperon. XV w.  Fot. Piotr Droździk.

 

MEDIA

TEMPORA

Suknia renesansowa na podstawie zachowanej sukni Eleonory z Toledo, XVI w.Fot. Stanisław Rozpędzik, koncepcja Maria Molenda, fryzura Urszula Czechanowska-Wolak.

 

 

RINASCIMENTO

Ubiór żołnierza szwedzkiego (wełna, len, peleryna z wzorzystego weluru) i mieszczanki sądeckiej, XVII w. Fotografia autorstwa Piotra Droździka wykonana przy kościele ewangelickim w Nowym Sączu na potrzeby Pierwszego Kalandarza Historycznego Miasta Nowego Sącza (Firma Erbet), 2011 r.

 

BAROCCO-

-ROCOCO

Suknia empirowa z białej bawełny w kwiatowy wzór.

 

EMPIRE-

-BIEDERMEIER

Belle1

BELLE

EPOQUE

xix5

PIĘKNY

WIEK

XIX

Stylizacja: Nomina Rosae, makijaż: Anna Pawlik, fot. ChaosRec.

 

STEAMPUNK

Fot. Piotr Droździk, koncepcja Maria Molenda. Fotografia do kalendarza historycznego miasta Nowego Sącza przedstawiająca kupca Jana Tymowskiego.

 

LABORATORIUM

PORTRETU

Rekonstrukcja ubioru palatyna reńskiego Ottoheinricha dla Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.

 

SARTOR

REGALIS

Katarzyna Jagiellonka (Justyna Stasik) z dwórkami (Katarzyna Sanocka, Anna Krajewska).

 

KOSTIUMY

RENESANSOWE

Harnaś z kolekcji Karpatissima projekt Maria Molenda, Maymerlin

MODA

FOLKOWA

Skip to content